SandraBenckhuijsen.reismee.nl

Blog 2 (07-08-16 t/m 13-08-16)

Hi allemaal!

Afgelopen zondag begon ik gelukkig al op te bloeien en was niet meer zo ziek als vrijdag en zaterdag! Ik blij, gastgezin blij! Ook ben ik even naar het park geweest om even een frisse neus te gaan halen, en ook dat deed me onwijs goed! Later ook nog naar de Olympische spelen gekeken, met vriendlief geskyped en nog naar Brisbane zelf geweest om met Suzan af te spreken! Suzan is een klasgenootje van de basisschool. Super leuk dus om elkaar te kunnen zien aan de andere kant van de wereld!

Een ding wat me trouwens opvalt hier, is dat alles groter is! Van grasprietjes tot tandpastatubes, en van auto's tot de bankbiljetten en muntjes.

Zondag op maandagnacht heb ik amper een oog dichtgedaan en ik denk dat het kopje koffie met Suzan de boosdoener was. Maar toen ik opstond ging ik eindelijk een simkaart kopen zodat ik weer bereikbaar ben voor iedereen en een Australisch nummer heb! Het park is heerlijk, dus ook toen gingen we er weer naartoe! En omdat ik nog niet mocht beginnen met het au pair leven had ik alle tijd daarvoor, plus tijd om met familie Scherpenisse en m'n ouders te skypen!

Ook is het erg leuk dat ik m'n 'random reader' van de ABN amro heb meegenomen en zo een kaartje kon versturen naar m'n zussen kon die op kamp zijn. Nog een keer mijn excuses aan Jetzke die ik helemaal vergeten was! Lekkere toekomstige schoonzus ben ik!. Later nog een programma terug gekeken via RTL XL, en dat is toch stiekem best fijn om te kunnen!

Woensdag was het dan zover... Mijn allereerste au pair dag is een feit! Shane (ja, nu weet ik hoe ik haar naam moet schrijven ;) ) legde me het een en ander uit wat er allemaal in het huis en met de kinderen moet gebeuren. De eerste dag viel om heel eerlijk te zijn een beetje tegen, maar ik neem aan dat je ook moet wennen aan het au pair leven!

Jeej! Ik begin de tweede dag het au pair zijn al een stuk leuker te vinden! Ik ben met Kate (gastmoeder) naar een winkeltje geweest om broden op te halen. Ik kreeg van haar een groenteshake en die viel niet eens tegen voor een eerste keer! Later ook m'n creditcard aangevraagd, zodat ik volgende week ook kan pinnen (wat af en toe best heel handig kan zijn)!

Donderdag was ook de dag dat ik de allereerste regendruppels gezien en gevoeld heb in Australië en het was ook de dag dat ik een wedstrijd beachvolleybal zag van Australië-Nederland! Het is best grappig dat jij voor een ander land bent dan de vader van Kate, haha! Er zijn inmiddels ook een aantal contacten gelegd met andere au pairs wat erg leuk en fijn is!

Vrijdag, de derde au pair dag. Wat zal ik er van zeggen, als ik niet te negatief wil klinken... Laten we het erop houden dat m'n gastouders echt superlief zijn en dat ik echt heel goed wordt verzorgd, maar dat het gewoon in mijn ogen niet goed werkt als m'n gastmoeder de hele dag thuis is en de kinderen dus absoluut niet naar mij luisteren omdat als ze iets niet leuk vinden huilend naar hun moeder gaan en wel hun zin krijgen! Er zijn nog veel meer dingen wat ik erover zou willen zeggen, maar ik houd niet zo van roddelen en daarbij heb ik het er ten eerste al heel goed over gehad met m'n moeder en m'n vriend, en ten tweede heb ik al een heel goed gesprek met Kate gehad waarom ik mij niet happy voel (tot nu toe) in dit gezin. Ik hoop echt van harte dat dit gevoel snel verdwijnt, maar mocht dit niet zo zijn, dan moeten we kijken naar een andere oplossing.

Gisteren gingen Kim, Iris en ik (zijn ook allebei au pair en Nederlands) naar Ekka. Ekka is een heel groot evenement wat elk jaar in Brisbane wordt gehouden. Het gaat over Queensland (de staat waar ik in leef). Er zijn paardenraces, er is een kermis, een vuurwerkshow en ga zo maar door! Het was enorm leuk om mee te maken en zo was het een hele leuke dag!

Liefs,

Sandra

Reacties

Reacties

anne

Hi Sandra,

Australie is geweldig! ik ben er zelf ook een tijdje geweest. Ik plaats deze reactie omdat jij actief een reisblog bijhoudt en reiservaring hebt. Ik doe onderzoek naar mensen die succesvol een reisblog bijhouden. Hopelijk wil je 5 minuten de tijd nemen om via de onderstaande link een vragenlijst in te vullen. Het is snel gedaan en helpt mij enorm. Ook leuk, omdat je inzicht krijgt in je eigen gedrag en motivatie.

Groetjes,

Anne van Oostveen

Link:
https://nhtv.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_29rn7tp1ga1LwBD

Anja Groenestein

Hoi Sandra,
Heb met veel plezier ook dit reisverslag gelezen, je schrijft heel leuk! De reis was minder leuk....wat een pech. Austalië zal vast wennen zijn: andere omgeving, klimaat en cultuur en het gemis van je dierbaren... Maar het gaat vast goed komen! Heel veel succes en kijk al uit naar je volgende verhaal. Groetjes Anja Groenestein.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active