SandraBenckhuijsen.reismee.nl

BELANGRIJK NIEUWS!!! blog 4 (22-08-16 t/m 27-08-16)

Maandag, een nieuwe start! Gelijk keihard aan de bak, en al voel ik me af en toe nog flink rot, het is nu al tien keer leuker dan het vorige gezin. Ook ging ik meesporten met Jack (de jongste van 3,5) Later gespeeld met superhelden en LEGO!

Dinsdag begon relaxed, want ik hoefde pas 15:00 uur te beginnen. De jongens met de moeder opgehaald van een soort school en de oudste naar tennisles gebracht. Toen nog autogereden om links te oefenen en toen was m'n au pair dag al voorbij! 's Avonds nog met vaders tv gekeken.

Woensdag was niet heel erg leuk. De jongens waren niet te doen vandaag en dat is absoluut niet handig als je nieuw bent. Ze hadden een slaaptekort. Ook weet ik zeker dat mijn rottige gevoel geen heimwee is, maar het echt te maken heeft met het au pair leven zelf. Het moet nu echt binnenkort gaan veranderen. Ik kan niet nog een familie teleurstellen en ik wil niet falen, maar ik weet ook niet waarom ik ja heb gezegd tegen het tweede gezin. En als ik me echt zo blijf voelen moet ik weg.

Donderdag begon raar, want ik voelde me raar. Later gelukkig leuke afleiding, want er woont een Nederlandse au pair in dezelfde wijk als mij. Dus op de fiets ernaartoe. Een probleem, de banden waren heel erg zacht. De vader wist wel een adresje, maar uiteindelijk kwam ik heel ergens anders aan! Gelukkig hadden ze een pomp en kon ik vrolijk verder fietsen! Later niet heel veel meer gedaan behalve een paar klusjes.

Vrijdag had ik een vrije dag. Ideaal als je appeltaart wil maken voor je verjaardag! Ook een goed gesprek gehad over m'n eerste werkweek. En mijn hostmum zei dat ik mezelf niet meer voor de gek moest houden en niet meer verder moet gaan als au pair. De laatste familie is als familie 100% leuker, maar m'n gevoel als au pair is bijna niet verandert. Ik voel me nu bijna een maand niet goed en ik heb zoveel stress dat ik er buikpijn en kortademigheid van krijg. Misschien moest ik nog iets meer wennen in het gezin, maar m'n gevoel is absoluut niet verbetert, en ik weet zeker dat dit nooit helemaal weg zal gaan. Is dat waarom ik hier ben? Nee. Ik baal enorm en vind wel dat ik faal en dat ik een mooie kans laat gaan, maar ik ben blij met mijn beslissing. Ik denk gewoon dat het totaalplaatje van een au pair niet bij me past. De zelfstandigheid is me teveel en het reisgevoel valt me tegen als je in je eentje bent. En nee mensen, het is echt geen heimwee..! Normaal ben ik iemand die met iedereen een praatje kan maken en goed op zichzelf kan zijn, maar hier word ik bloednerveus bij de gedachte. Ik kan m'n gevoel ook niet omschrijven, maar dit wens ik niemand toe!

Je mag een mening klaar hebben over mijn terugkomst die 3 september plaats zal gaan vinden, maar ik ben trots dat ik dit geprobeerd heb, en dat ik het dan bijna 5 weken heb volgehouden, en daarbij ben ik een hele ervaring rijker!!

Zelf vind ik niet dat ik te snel heb opgegeven, terwijl het misschien wel zo overkomt op anderen. Daar zit ik een beetje mee in m'n maag, maar eigenlijk moet ik me daar niets van aantrekken.

Een paar uurtjes geleden nog een afscheids/verjaardaglunch gehad met het gastgezin en nu zit ik in het vliegtuig naar Brisbane. Nog even een weekje genieten van deze prachtige stad! En hopelijk kan iemand mij vergezellen op m'n verjaardag morgen!:)

Tot in Nederland!

Sandra

Reacties

Reacties

Robin

Hee Sandra,
Heel knap dat je deze beslissing hebt genomen. Snap dat het voelt als falen maar dat is het helemaal niet! Je hebt zoals je zelf zegt vijf weken volgehouden! Een hele prestatie!! Ben trots op je en een ervaring rijker ???? dan vieren we onze verjaardag binnenkort maar samen ;)

Je mamsie

Lieve San, we hebben de afgelopen al heel veel contact gehad je beslissing om naar huis te komen is prima als jeje zo ongelukkig voelt
Wat iemand er ook van gaat vinden je hebt het geprobeerd. Voor nu probeer van de week nog te genieten en ik kijk uit naar je thuiskomst volgende week hele dikje knuffel vanaf hier.
XXX mam

Sandra van der Werf

Hoi Sandra,jij hebt iets ondernomen wat ik nooit zou durven op jou leeftijd! Heel dapper!!!
Dat geld ook voor je beslissing, heel volwassen en dapper!
Weer een ervaring rijker. Goede terugreis!!!

linda

hej zus,

wat jammer dat het zo tegen is gevallen. maar geen schande, ik zou het ook niet kunnen. Zo lang alleen weg uit Nederland. en zoals ik al tegen je zei, misschien is het wel tijd om naar huis te komen als je zelfs de hamster van je zus en de kersttrui van je schoonzus bent gaan missen. hihi. Ze zal hem snel.voor je aantrekken als je er weer bent. geniet van de laatste dagen en zie je volgende week weer.

xxx je grote zus

Annemieke

Nou ik zou genees op dat vliegtuig stappen in me eentje. Dus falen kom op zeg.
Denk dat je meer heb gedaan geprobeerd en gedrurft.
Als vele andere.
Ik vind het heel stoer van je.
Ik durf genees Nederland uit in me eentje. Laat staan andere kant van de wereld ???? En dat 5 weken.


Ik vind het een knappe prestatie.

Groetjes annemieke

Thea Hendriks

Wat jammer dat het niet geworden is wat je had verwacht.
Geniet van de laaste week en dan weer fijn naar Holland!

jannie

hej lieve Sandra....
waarom moeten mensen een mening hebben? jij hebt gedaan wat je wilde doen....super stoer. alleen heeft t niet gebracht wat jij wilde.
probeer de laatste week te genieter want je komt niet zomaar weer down under.
morgen een hele fijne verjaardag en goede reis naar huis. daar staat je vriend en een hele kluit familie met smart op je te wachten.

Mirjam Zoet

Stoer dat je het geprobeerd hebt en nog knapper dat je een knoop hebt doorgehakt!!!

Christien van Wijk

Hoi Sandra, ik neem mijn petje af hoor voor je. Je hebt je best gedaan, een goeie stap gezet om naar een nieuw gezin tegaan. Je hebt alles geprobeerd en het is jammer dat het niet is wat je ervan verwachtte. Lekker terug komen en een nieuwe start thuis maken. Nog een fijne week. En van harte gefeliciteerd!!!

Cora Niesing-Both

Sandra je bent een kanjer!

Cora Niesing-Both

Sandra je bent een kanjer!

Anja Groenestein

Gefeliciteerd met je verjaardag Sandra en die van Carlijn!
Knap van je om deze beslissing te nemen om terug te gaan naar huis. Jammer dat het zo gegaan is, maar het belangrijkste is dat jij gelukkig bent. Een fijne terugreis Sandra!

gerda

Ha Sandra, dapper om alleen zo ver weg te gaan , maar het is nog dapperder om terug te komen als het niet is wat je wilt. Wat een grote beslissing! Respect! Ik zie je graag weer hier under, Gerda

Sandra

Dankjewel iedereen voor de lieve woorden!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active